Egészséges zsírok

Hidegen sajtolt olajok

Hidegen sajtolt olajok

A finomított olajokat alapvetően kerülni kell. A legjobb minőséget az olyan védett megnevezések jelentik, mint a „hidegen sajtolt”, „hideg első sajtolású” vagy mediterrán vidékeken az „extra vergine”. A kínálat sokszínű és gazdag, az oliva-, repce-, dió- és napraforgóolajoktól a bogáncsolajon keresztül a lenolajig, amelynek különleges a minősége. Ezeket az olajokat – ha egy mód van rá – ne főzzük bele az ételekbe, hanem, mint a mediterrán konyha teszi, csak a legvégén adjuk a leveshez, zöldséghez, rizs-, tészta- vagy gabonaételekhez és salátákhoz.

A helyes zsír és olaj fogyasztás szabályai

A helyes zsír és olaj fogyasztás szabályai

Zsírokra és olajokra természetesen szükségünk van, ezeket még súlyproblémák esetén sem törölhetjük étrendünkből. Egyszerűen hozzátartoznak a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz. A zsírfogyasztás csökkentése mindenekelőtt a rejtett értéktelen – mert felhevített-, de főként a keményített zsírokra vonatkozik. Sokkal inkább arra kell tehát ügyelnünk, hogy megfelelő zsírokat fogyasszunk: hidegen sajtolt növényi olajokat és dióféléket, valamint természetes állati zsírokat, például vajat és vadhúsokat.

Omega zsírsavak helyes aránya

Omega zsírsavak helyes aránya

Különösen fontos manapság, hogy ügyeljünk az úgynevezett omega-6 és omega-3 zsírsavak helyes arányára. Az ideális 2:1, sőt 3:1 arány például a dióban, mogyoróban vagy a vadhúsban található. A magasan telítetlen olajokat előnyben részesítő tudatos táplálkozásban ma ennek megfelelően gyakran jelentős túlfogyasztás mutatkozik az omega-6, illetve hiány az omega-3 zsírsavak tekintetében.

Nélkülözhetetlen olajok

Nélkülözhetetlen olajok

Salátákhoz és főzéshez ideálisak az egyszeresen telített növényi olajok (oliva, mandula, avokádó, makadámia). A hidegen sajtolt, többszörösen telítetlen növényi olajok (dió, szója, szezám, napraforgó) szintén jók. Ezek az olajok az omega-3 és omega-6 esszenciális zsírsavak kiváló étrendi forrásai.

Margarin helyett vajat!

Margarin helyett vajat!

A margarin semmi más, mint transzzsír. Ha megesszük, artériakárosító szabad gyökök özönét zúdítja a szervezetünkre. A vaj nem művel ilyesmit. Nem csak teltebb, kellemesebb ízt ad ételünknek, de eléggé ártalmatlan zsiradékféleség is.

Makadámiadió, a tökéletes csemege

Makadámiadió, a tökéletes csemege

Makadámiadió: ez az Ausztráliában termő, ízletes ropogtatnivaló sok zsírt és kevés szénhidrátot tartalmaz. Tökéletes csemege.

Lúgosító avokádó

Lúgosító avokádó

Az avokádó kiváló zöldség, mert nyersen fogyasztva lúgosít, a cukortartalma pedig csupán 2 százalék. Gazdag egészséges, egyszeresen telítetlen zsírokban, tartalmas fehérjeforrás, így nagyon jó energiaforrás is egyben. Káliumtartalma magasabb a banánénál, de annál sokkal kevesebb cukrot tartalmaz.

Omega-3 és Omega-6 zsírsavak forrásai

Omega-3 és Omega-6 zsírsavak forrásai

A diófélék, az olajos magvak és az avokádó az egészséges zsírok, így például az „omega-3” és az „omega-6” zsírok kiváló forrásai.

Esszenciális zsírsavak egészségmegőrző hatása

Esszenciális zsírsavak egészségmegőrző hatása

A szervezetnek esszenciális zsírsavakra van szüksége, ezek elengedhetetlenek az egészség megőrzéséhez, mivel a sejtfalakat erősítő zsírok építőelemei. A többszörösen telítetlen zsírok, például a lenmagolaj, a borágó olaj, a ligetszépe olaj, a szőlőmagolaj és a kendermagolaj elősegítik a sejtmembránok felépülését, szerepet játszanak a hormonok termelődésében, megkötik és eltávolítják a savakat.

Biobolt IV. kerület

Biobolt VI. kerület

Biobolt VII. kerület

Biobolt VIII. kerület

Biobolt IX. kerület

Biobolt XIX. kerület

Időjárás Budapesten

Böngésző optimalizált

Elérhetőségeink

Tóth Judit
Üzenetküldés

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-136812/2018

Copyright © 2012 Bioboltbudapesten.hu * Minden jog fenntartva.
Biobolt, bio bolt, bioboltok, bio termék, biobolt Budapesten, biopiac, biobolt Budapest, bioboltok Budapest, bio webáruház, bioboltok Budapesten, bio bolt Budapest, biotermékek, bio webáruházak, bio élelmiszerek