Zöldség

Magas antioxidáns kapacitású zöldségek

Magas antioxidáns kapacitású zöldségek

Melyik gyakori zöldségféléknek a legmagasabb az antioxidáns kapacitása?
- kelkáposzta
- fokhagyma
- spenót
- kelbimbó
- brokkoli
- cékla

Keményítő tartalmú zöldségek előnyei

Keményítő tartalmú zöldségek előnyei

A keményítő tartalmú zöldségekben, tehát a hüvelyesekben, a kukoricában, sőt a burgonyában sok hasznos növényi fehérje, esszenciális zsírsav, nyersrost, vitanutriens és speciális növényi anyag található. Minthogy azonban viszonylag magas a keményítő tartalmuk, amelyet a szervezet szőlőcukorrá konvertál, emelhetik a vércukorszintet. Mivel ezek az élelmiszerek ugyanakkor nyersrostban is gazdagok, az okozott vércukorszint-emelkedés lassabb, jóval kevésbé problémás, mint azonos mennyiségű finomított szénhidrát, például főtt tészta esetén.

Karotinban gazdag ételek

Karotinban gazdag ételek

Bár gazdagabbak szénhidrátban, de szintén sok bennük az antioxidáns karotin és más tápanyag: répa, cékla, borsó, sütőtök.

Zöldek jöhetnek!

Zöldek jöhetnek!

Mindaz, ami zöld, szabadon fogyasztható, így például bőséges adagokban kerülhet a tányérra fejes saláta, brokkoli, kelkáposzta, kelbimbó, zöldbab, és így tovább.

Méregtelenítés káposztafélékkel

Méregtelenítés káposztafélékkel

A káposztafélék családjának tagjai – köztük a brokkoli, a kelkáposzta és a kelbimbó – nagyon gazdagok szulforafánban, amely létfontosságú ahhoz, hogy a máj nem mérgező, a szervezetből eltávolítható salakanyagokká alakíthassa a toxinokat.

Magas víztartalmú ételek

Magas víztartalmú ételek

A szervezet 70 százalékban víz – a vér pedig még több vizet tartalmaz: összesen 94 százalékot. Ebből az alapvető összetevőből sokat kell fogyasztanunk. Ide tartoznak azok az ételek is, amelyeknek magas a víztartalma. Melyek ezek? Hát a zöldségek!

Fogyasszuk nyersen a zöldségeket!

Fogyasszuk nyersen a zöldségeket!

Mivel a főzés tönkreteszi a minden szempontból nagyon fontos enzimeket, annál jobban járunk, minél több zöldséget eszünk meg nyersen. Törekedjünk arra, hogy ételeinknek (szemmértékre) legalább a 40 százaléka nyers legyen. Gondolkodjunk salátákban! Hatalmas óriási salátákban. A lehetőségek tárháza végtelen.

Méregtelenítés zöldségek fogyasztásával

Méregtelenítés zöldségek fogyasztásával

Friss zöldségek, amikből korlátlanul fogyaszthatunk, ha méregteleníteni szeretnénk:
- cékla
- brokkoli
- káposzta
- sárgarépa
- karfiol
- zeller
- uborkafélék
- padlizsán
- zöldbab
- paprika

Energiaszint javítása zöldségekkel

Energiaszint javítása zöldségekkel

A zöldségek az enzimek bőséges forrásai, amelyek csaknem minden kémiai reakcióhoz szükségesek az emberi szervezetben. Több ezer van belőlük, és az energiatartalékaink teljes feltöltéséhez mindegyikre szükségünk van. Az enzimek számos egyéb dolog mellett az emésztést is segítik, így fogyasztásukkal javíthatjuk az általános energiaszintünket.

Zöld színű zöldségek

Zöld színű zöldségek

A zöldségek, különösen a zöld színűek, rendkívül gazdagok tápanyagokban, és az összes elképzelhető vitamin, ásványi anyag és egyéb mikrotápanyag megtalálható bennük, amire valaha is szükségünk lehet.

Biobolt IV. kerület

Biobolt VI. kerület

Biobolt VII. kerület

Biobolt VIII. kerület

Biobolt IX. kerület

Biobolt XIX. kerület

Időjárás Budapesten

Böngésző optimalizált

Elérhetőségeink

Tóth Judit
Üzenetküldés

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-136812/2018

Copyright © 2012 Bioboltbudapesten.hu * Minden jog fenntartva.
Biobolt, bio bolt, bioboltok, bio termék, biobolt Budapesten, biopiac, biobolt Budapest, bioboltok Budapest, bio webáruház, bioboltok Budapesten, bio bolt Budapest, biotermékek, bio webáruházak, bio élelmiszerek